Adatkezelés

Kedves Vendégeink!

A www.anitasarvar.hu oldalon egy online foglalási rendszer érhető el, amelyen keresztül az Anita Apatmanházba tudnak szállást foglalni.

Tájékoztatom Önöket, hogy a foglaláshoz bizonyos, az alábbiakban részletezett személyes adataiknak a megadása szükséges a foglalás sikerességéhez.

Az adatok kezelésével összefüggésben az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önöket a honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. Tájékoztatom, hogy a rögzített személyes adatokat bizalmasan, az adatvédelmi jogszabályokkal és nemzetközi ajánlásokkal összhangban, a jelen nyilatkozatnak megfelelően kezeli.

Tájékoztatom továbbá, hogy a személyes adatok kezelésének jogi szabályozása alapvetően változik 2018. május 25. napjától, ugyanis ezen időponttól kezdve kötelezően alkalmazandó az Európai Parlament és a Tanács (EU) természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló 2016/679. rendelete (a továbbiakban: GDPR).

A honlapon keresztül történő online foglalással, mint felhasználó elfogadja jelen adatvédelmi tájékoztató (a továbbiakban: Adatvédelmi Tájékoztató) rendelkezéseit.

Személyes adatok kezelése

Az ANITA Apartman adatvédelmi tájékoztatója

Adatkezelő azonosítása

Adatkezelő neve: Kovács Anita

Postacíme: 9600 Sárvár, Pohárszárogató u. 18.

e-mail címe: info@anitasarvar.hu

Telefonszáma:+3620/5398822

Honlap: www.anitasarvar.hu

Adatkezelés célja

Adatkezelő a Vendégek személyes adatait a következő célokból kezeli:

  1. Elsődlegesen az Apartmanházba történő foglalás céljából szükséges bizonyos, a későbbiekben részletezett személyes adatait megadni.
  2. Szükségünk van továbbá személyes adataira a szállásról történő számla kiállításához, illetve a vendégkönyv és a bejelentőlap kitöltéséhez.
  3. A foglalással kapcsolatos kommunikáció szempontjából is fontos személyes adatainak megadása, annak érdekében, hogy ha bármilyen olyan lényeges körülmény bekövetkezik, amiről szükséges tudnia, arról tájékoztatni tudjuk.

 Kik az érintettek?

Az érintettek körei: Érintett minden, bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított, – vagy közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy, akinek adatait az Adatkezelő kezeli. Az érintettek tehát elsődlegesen az Adatkezelő szolgáltatásait megigénylők, az Adatkezelő és/vagy a szolgáltatásai után érdeklődők, az Adatkezelő természetes személy Partnerei, nem természetes személy Partnereinek képviselői, kapcsolattartói, esetleg egyéb munkavállalói.

 Milyen adatkezelési tevékenységeket végez az Adatkezelő és milyen célból, mennyi ideig kezeli az adataimat?

Egyszeri információ kérése

Az információkérés önkéntes hozzájáruláson alapul.

Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelővel kapcsolatba lép és az Adatkezelőtől információt kér személyes adatainak megadása mellett.

Kezelt adatok köre és célja:

  • név: azonosítás
  • telefonszám: kapcsolattartás
  • e-mail cím: kapcsolattartás
  • kérdés tartalma: válaszadás

Az adatkezelés célja az érintett számára megfelelő információ nyújtása és kapcsolattartás.

Az adatkezelés időtartama a cél megvalósulásáig.

Ajánlatkérés

 Az ajánlatkérés önkéntes hozzájáruláson alapul.

Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelőtől adott szolgáltatás és/vagy termék kapcsán ajánlatot kér személyes adatainak megadása mellett.

Kezelt adatok köre és célja:

  • név: azonosítás
  • telefonszám: kapcsolattartás
  • e-mail cím: kapcsolattartás
  • kérdés/kérés tartalma: válaszadás
  • kiválasztott termék vagy szolgáltatás megjelölése: ajánlatadáshoz szükséges
  • rendelt termék/szolgáltatás megnevezése: ajánlatadáshoz szükséges
  • rendelt termék/szolgáltatás darabszáma: ajánlatadáshoz szükséges
  • igényelt szállítási vagy teljesítési határidő: ajánlatadáshoz szükséges
  • speciális igények megjelölése: ajánlatadáshoz szükséges

Az adatkezelés célja az érintett számára megfelelő ajánlat nyújtása és kapcsolattartás.

Adatkezelés időtartama: ajánlat érvényességi idejének lejártáig.

Panaszkezelés:

A panasz megtétele önkéntes hozzájáruláson alapul, de a kezelt adatok vonatkozásában az adatkezelés jogszabály (1997. évi CLV. tv.) alapján kötelező.

Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki megrendelt szolgáltatása/terméke, és/vagy Adatkezelő magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölni kívánja.

Az adatok kezelésének célja az érintett és panasz azonosítása, valamint a törvényből származó kötelezően rögzítendő adatok felvétele.

A kezelt adatok köre és célja:

  • panasz azonosítója: azonosítás
  • név: azonosítás
  • panasz beérkezésének időpontja: azonosítás
  • telefonszám: kapcsolattartás
  • a hívás időpontja: azonosítás
  • a beszélgetés során megadott személyes adatok: azonosítás
  • számlázási/levelezési cím: kapcsolattartás
  • panaszolt termék/szolgáltatás: panasz kivizsgálása
  • csatolt dokumentumok: panasz kivizsgálása
  • panasz oka: panasz kivizsgálása
  • maga a panasz: panasz kivizsgálása

Az adatkezelés célja a panasz közlésének lehetővé tétele, valamint a kapcsolattartás.

Adatkezelés időtartama: az Adatkezelő a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a felvételüktől számított 5 évig kezeli a vonatkozó és hatályos 1997. évi CLV. törvény 17/A § 7. bekezdés alapján, kötelezően.

Szálláshely-szolgáltatással kapcsolatban szobafoglalás, bejelentkezés

Az ajánlatkérés önkéntes hozzájáruláson alapul.

Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelőtől adott szolgáltatás és/vagy termék kapcsán ajánlatot kér személyes adatainak megadása mellett.

Kezelt adatok köre és célja:

  • név: azonosítás
  • vendég születési hely és ideje (jogszabály alapján)
  • vendég lakcíme (jogszabály alapján)
  • vendég személyi azonosító okmányának (útlevél, személyazonosító igazolvány vagy vezetői engedély) száma (jogszabály alapján)
  • vendég állampolgársága (jogszabály alapján)
  • szálláshelyre érkezés időpontja (jogszabály alapján)
  • szálláshelyről távozás időpontja (jogszabály alapján)
  • vendégéjszakák száma (jogszabály alapján)
  • idegenforgalmi adó teljes összege (jogszabály alapján)
  • vendég saját kezű aláírása kivéve, ha a vendég külső ok (pl. életkor, egészségi állapot, stb.) miatt annak megtételére képtelen.

Az adatkezelés célja, jogalapja: a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény, a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény és a Sárvár Város Önkormányzata Képviselőtestületének 30/2012. (XI.26.) önkormányzati rendelete a helyi adókról  alapján az adatkezelő vendégnyilvántartó könyv (vendégkönyv) vezetésére köteles.

Amennyiben a nyilvántartás elektronikus formában vezetett, a fent meghatározott adattartalmú bejelentőlap adatkezelése kötelező.

Adatkezelés időtartama: az adó megállapításhoz szükséges alapbizonylatokat (vendégkönyv, bejelentőlap, gépi kiíratás) a külön jogszabályban meghatározott elévülési időn belül kötelező megőrizni.

Adatkezelés időtartama: Az iratok (vendégkönyv, bejelentőlap, gépi kiíratás stb.) megőrzési ideje az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 78. § (3)-(4) bekezdésének értelmében meghatározott 8 év.

Ad át, továbbít adatokat az Adatkezelő más részére?

Személyes adatok feldolgozását alapvetően az Adatkezelő látja el.

Amennyiben az Adatkezelő által a Partnerei számára végzett adatfeldolgozási tevékenység megköveteli, úgy az Adatkezelő adatokat továbbíthat hatóságok, jogszabályban vagy adatfeldolgozási szerződésben meghatározott személyek felé. Ebben az esetben az érintettek tájékoztatását a Partnereknek, mint adatkezelőnek kell megtennie.

Milyen jogaim vannak?

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról  2011. évi CXII. törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU)  2016/679 Rendelete alapján az érintett jogai a következők: a tájékoztatás joga, a helyesbítés joga, a törléshez való jog, az „elfeledtetéshez való jog”, az adatok zároláshoz/korlátozáshoz való joga, tiltakozáshoz való jog, bírósághoz fordulás joga, hatósághoz fordulás joga.

Hol és hogyan kérhetek részletes tájékoztatást az adatok kezeléséről, továbbításáról, valamint hol és hogyan élhetek jogaimmal?

Adatkezelő felhívja az érintettek figyelmét, hogy az érintettek tájékoztatás kérésüket, valamint egyéb jogaik gyakorlását-  ha jogszabály ki nem zárja- a info@anitaapartman.hu e-mail címre, vagy Adatkezelő más elérhetőségre küldött nyilatkozattal teheti meg. Az Adatkezelő a nyilatkozatot a beérkezéstől számított legrövidebb időn, de maximum 15 napon belül megvizsgálja és megválaszolja, valamint megteszi a szükséges lépéseket a nyilatkozatban, valamint jogszabályban foglaltak alapján.

Hova fordulhatok az önrendelkezési jog megsértése esetén?

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c

Telefon: +36 (1) 391-1400

Fax: +36 (1) 391-1410

www: http://www.naih.hu

e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Kiskorúakat sértő, gyűlöletkeltő, kirekesztő tartalmakkal, helyreigazítással, elhunyt személy jogaival, jó hírnév megsértésével kapcsolatos jogainak megsértése esetén:

Nemzeti Média- és Hírközlési

Hatóság

1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.

Levélcím: 1525. Pf. 75

Tel: (06 1) 457 7100

Fax: (06 1) 356 5520

E-mail: info@nmhh.hu

Az érintett a jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az Adatkezelő köteles bizonyítani.

Abban az esetben, ha az Adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az Adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.

Az Adatkezelő hogyan gondoskodik az adataim biztonságáról?

Adatkezelő gondoskodik az adatok biztonságáról. Ennek érdekében megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az irányadó jogszabályok, adat-és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.

Adatkezelő az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

Adatkezelő az adatok biztonságát szolgáló intézkedések meghatározásakor és alkalmazásakor tekintettel van a technika mindenkori fejlettségére és több lehetséges adatkezelési megoldás közül azt választja, amely a személyes adatok magasabb szintű védelmét biztosítja, kivéve, ha az aránytalan nehézséget jelentene.

Az Adatkezelő az informatikai védelemmel kapcsolatos feladatai körében gondoskodik különösen:

  • A jogosulatlan hozzáférés elleni védelmet biztosító intézkedésekről, ezen belül a szoftver és hardver eszközök védelméről, illetve a fizikai védelemről (hozzáférés védelem, hálózati védelem)
  • az adatállományok helyreállításának lehetőségét biztosító intézkedésekről, ezen belül a rendszeres biztonsági mentésről s a másolatok elkülönített, biztonságos kezeléséről (tükrözés, biztonsági mentés)
  • Az adatállomások vírusok elleni védelméről (vírusvédelem)
  • az adatállományok, illetve az azokat hordozó eszközök fizikai védelméről, ezen belül tűzkár, vízkár, villámcsapás, egyéb elemi kár elleni védelemről, illetve az ilyen események következtében bekövetkező károsodások helyreállíthatóságáról (archiválás, tűzvédelem.)

Egyéb információk

Adatkezelő kijelenti, hogy a Tájékoztatónak az időközben módosulandó jogszabályi háttérrel, a Szabályzattal és egyéb belső szabályzattal való összehangolása miatti megváltoztatására a jogot fenntartja.

Kelt: 2018. 05.25.

Kovács Anita